Czyszczenie dywanów - dobry czy niedochodowy biznes ?
Z roku na rok przybywa firm zajmujących się czyszczeniem dywanów, wykładzin i praniem tapicerki meblowej. Część z nich „rozkręca” swoją
działalność, część ginie, gdyż rynek okazuje się niełaskawy. W rzeczywistości
to właśnie rynek, nasza pomysłowość, otoczenie wpływa na to czy nasz interes
rozbuduje się i będziemy mieli klientów, czy też trzeba będzie zawiesić
działalność. Firmy wchodzą w obszary czyszczenia wykładzin, czyszczenia
dywanów, jak też kompleksowego działania związanego z utrzymaniem czystości
(odkurzanie, sprzątanie, mycie okien itp.). Zakładając działalność nie musisz z
góry określać dokładnego profilu działalności firmy, ale możesz go w sposób
elastyczny zmieniać i przebudowywać. Być może klientów będzie tak dużo, iż
warto zatrudnić pracowników.
Popularność usług
Czyszczenie, pranie, usuwanie zabrudzeń to wciąż usługi, z
których korzysta niewielki odsetek osób, zdecydowana większość próbuje radzić
sobie sama, niż korzystać z usług profesjonalnych firm, co często wiąże się z
utratą czasu, pieniędzy i niezadowolenia z własnych poczynań. Czyszczenie
zamawiają często osoby, których dzieci są alergikami, chcąc pozbyć się w ten
sposób roztoczy, sierści zwierząt i innych drobnoustrojów. Alergia powoduje, iż
wzrasta świadomość klientów i powoli ilość osób korzystających z usług firm
zajmujących się praniem i czyszczeniem dywanów lub wykładzin powoli, ale jednak
systematycznie rośnie.
Czyszczenie tapicerki samochodowej
Inaczej wygląda pranie tapicerki w samochodach. Jest to
usługa dosyć spopularyzowana, z której korzystają nie tylko właściciele drogich
aut, ale także klasa średnia i osoby posiadające tanie auta, gdyż zabiegi
pielęgnacyjne polegające na usuwaniu zabrudzeń z siedzeń aut dają często
rewelacyjne wyniki. Wnętrza aut stają się czyste, plamy znikają a pojazd oprócz
pięknego zapachu świeżości w środku zyskuje także w wizualnym zakresie kilka
lat. Normą jest iż praktycznie wszystkie samochody sprowadzane z zagranicy są
gruntownie czyszczone w środku, dzięki czemu klient ma większą ochotę zakupić
auto z odnowionym i pachnącym wnętrzem.
Założyć i utrzymać firmę sprzątającą
Aby utrzymać działalność firmy zajmującej się czyszczeniem
dywanów, wykładzin, wnętrz aut musisz zastanowić się do kogo kierujesz swoją
usługę. Jeśli będą to osoby prywatne, warto poroznosić ulotki po skrzynkach
pocztowych, jeśli firmy, spróbuje poinformować je w tej samej formie. Pomocą
służą ulotki roznoszone w większych miastach na ruchliwych skrzyżowaniach ulic,
a w końcu pomocą służy Internet, w którym możesz zamieścisz ogłoszenia, że
zajmujesz się praniem siedzeń samochodowych, czyszczeniem zaniedbanych dywanów,
odświeżaniem zaniedbanych mebli. Możesz także założyć własną stronę internetową,
co wiążę się jednak z nakładem finansowym i czasem na pozycjonowanie.
Komentarze
Prześlij komentarz